Tesztek alkalmazása értékesítés fejlesztésben

Az értékesítői kompetenciák általánosan elvárt szintje, a szervezeti igények, valamint a vezetők egyedi szempontjai alapján megalkotható az "ideális értékesítő" kompetencia profilja. A hatékony és eredményes fejlesztés előtt fel kell mérjük, hogy az értékesítők aktuális egyéni kompetenciái miben és milyen mértékben térnek el ettől. Erre a folyamatra alkalmas a munkaköri kompetencia felmérés.

A vezető és az értékesítő együttműködése kulcs sikertényező. Ahhoz, hogy értsék egymást, egyeztetni kell az elvárásokat a teljesítmény és a szükséges tevékenységek vonatkozásában. Minél inkább összhangban van az, hogy mit tart fontosnak az értékesítő azzal, amit elvár tőle a vezető annál hatékonyabb lehet a motiválás és a fejlesztés. Ennek felmérésére alkalmas a 180 fokos értékesítés felmérés.

A vezetést is bevonó értékesítés fejlesztésektől várható a legkedvezőbb költség és eredményesség arány. A vezető hatékonysága mindig az adott környezetben értelmezhető. Kiszámítható eredmény attól a vezetőtől várható, akinek megfelelő az elfogadottsága a felettesei, a beosztottai és a mellérendelt kapcsolatban dolgozók szempontjai szerint is. Ennek felmérésére való a 360 fokos vezetői felmérés.

A kommunikációban az eszközök káprázatos technológia fejlődést mutatnak. Azonban az értékesítésben az üzenetek elindítója és befogadója még mindig az ember, akinek fejlődése az egyéni adottságainak megfelelő tempóban halad. A személyiségfüggő vérmérséklet alapvetően meghatározza a kommunikációs stílust. Minél jártasabb valaki ebben a kérdésben, annál hatékonyabban ért szót másokkal. Az értékesítő és vezetője számára, ebben kínál óriási fejlődési lehetőséget a személyiség teszt - DISC plusz.

 Ajánlatok díjazássalEgyedi ajánlatkérésPróbateszt igénylés 

 

Scroll to Top